måndag 25 februari 2008

Inspiration - Layout


Material:
Creative Imaginations - Lucky Notebook paper (CI18395)
Hambly studios - Overlay MOD circles Teal (HO636)
Wellpapp
Bazzill - Scalloped Pink (302002)
Creative Imaginations - Cream & Pink Die-cut paper (CI16731)
Heidi Swapp Akrylfärg - Svart (HS63028)
American crafts Stickers - Smokey Joe's Color 2 (AC42449)
Heidi Swapp Chipboard heart - (HS64083)

Jag tog fram bilden i photoshop och förstärkte färgerna med actions, sedan skrev jag journalingen direkt på fotot och skrev därefter ut fotot på ett A4 fotopapper.
Jag markerade på pappret vart fotot skulle placeras, och satte en massa siffer stickers runt som en ram. Jag satte därefter på fotot, och fortsatte att klistra fast några stickers utanpå.
En svart ram målades runt alltihop för inramning, för att få fotot att "poppa ut". Akrylfärg blandades med vatten och stänktes lite slarvigt på pappret.

Jag fäste några strips med mönstrat papper, overlay och wellpapp för djup och dimension, och satte fast ett hjärta och en sticker från Heidi Grace (Love).
Avslutningsvis rev jag kanterna på pappret för en sliten och ruffig look.


Sofie Magnusson

Inga kommentarer: