måndag 19 maj 2008

Inspiration Sassafrass& Prima

Sassafrass nya papper är verkligen en favorit hos mig, härliga glada färger med roliga mönster och den lilla kanten på pappret får mig att vilja köpa alla!! På den här LO:n har jag dock bara använt själva mönsterpappret. Jag använde mig av ett format papper som mall för att få till formen jag ville ha, sedan för att få lite mer textur på det hela ruggade jag upp kanten med en edgescraper och inkade sedan kanterna svarta med en vanlig svart stämpeldyna. Jag drog även med sämpeldynan längs med kanten på bakgrundspappret för att förstärka den slitna kännslan lite.
Prima har släppt många roliga nyheter och detta är ett av deras Paintables papper som är som ett tjockt akvarell papper som går att färglägga själv. Här har jag bara valt att bara färglägga två detaljer, själva rankorna lite lätt gröna för att dom skulle gå igen med ett av mönsterpapprena.
Jag behöll resten av prima pappret svartvitt för det passade temat på layouten. Klockan valde jag att sätta små blingstenar på. Spets och blommor också från prima satte lite romantisk ton på det hela och några stämplade fjärilar från fontwerk avslutade det hela.



Material Lista
Mönstarde papper gult och orange-Sassafrass
Svartvitt papper- Paintables prima marketing
Bokstäver-Prima
Spets-Prima
Blommor-Prima
papperfrills-Doddlebug
Edge scraper Heidi swapp
Fjärilar-Flitter fontwerk
Svart stämpeldyna


{Malin Dahlström}

1 kommentar:

Zarah sa...

Heeeelt fantastisk!!