torsdag 4 december 2008

Jul i annorlunda färger





Nu kapar jag bloggen just efter Evelinas härligt pyssliga och inspirerande inlägg. Jag satt här full av pyssel i fingrarna efter att ha varit ansvarig för julkortspyssel på Stadsbiblioteket i Stockholm och pysslet måste ut! Därför gjorde jag ett julkort till en tjej som peppat och hjälpt mig så länge jag känt henne. Hon är inte så traditionell (tycker inte jag) och därför blev hennes kort lila och chockrosa...

Jag började med att spraya silver-Twinklings över framsidan för att glittra till det lite. Efter det gnuggade jag på två vackra julkulor från Hambly och satte fast två silverstjärnor (Peel-Off's så klart). Julkulan på distanskuddar stansade jag ut med min Cuttlebug, 37-1629. Den blev lite infärgad med fluid chalk (Color Box Petal Point, Blossom Pastels) och silver-Twinklings. Jag skrev "Be Merry" med kalligrafipenna och rosa bläck, lade silverskuggor med både silverembossing och små silverkulor som jag hade här hemma och lade slutligen över ett lager 3d-glaze för att göra tagen till en julkula.

Monica Bernpaintner

1 kommentar:

Anonym sa...

ååååh, hjärtat! Du anar inte så glad jag blev!