onsdag 3 december 2008

Chipboard är bra att ha!



Man kan ju kanske undra vad en adventsljusstake har att göra i en scrapblogg, men faktiskt är det så att en sådan också kan bli lite "scrappad". Eller iallafall kan man använda sig av scrapbookingprodukter när man ska fixa ihop sina adventsljus.

Jag har i år letat land och rike runt efter plåtsiffror att sätta på mina adventsljus men eftersom jag kanske inte varit ute i allt för god tid så har de naturligtvis varit slut överallt. MEN... då hittade jag inne i arbetsrummet ett UNDERBART ark med chipboardsiffror som jag fått från Fiffi, i de i mitt tycke mycket juliga färgerna vitt, rött, ljusblått, lite brunt och guld. Perfekt!!!! Varför i allsin dar hade jag ränt runt på stan när lösningen redan fanns hemma? 

Siffrorna, som kommer från K&Company är klistriga på baksidan, så det var bara att sätta dem på ljuset där jag ville ha dem, vira lite grovt snöre runt och voilà!!! Klart!!!
Eftersom det är papperssiffror får man ju passat ljusen lite extra noga och plocka bort siffrorna när det brunnit ner en bit men det funkar bra för min del. Ljusen är ändå bara tända när vi sitter vid bordet.




Hoppas ni fått lite inspiration att leta efter annorlunda användningsområden till era scrapsaker. Tänk efter lite så kan de komma till användning när ni minst anar!
Glad advent till er alla!

Ps: Ni kan klicka på bilderna så blir de lite större och lättare att se detaljer på.

/Evelina

1 kommentar:

Zarah sa...

Såååååå snyyyyyyyggt!!!