tisdag 25 november 2008

"Just the edge" från Bazzill (del 3)

Här kommer det sista inspirationsinlägget för den här gången om de helt otroligt användbara mönsterkanterna, Just the edge från Bazzill.

Det blir ju några julkort vid den här tiden på året. Min stil är ganska enkel, men jag gillar detaljer som sätter pricken över i! Just the Edge är en sådan detalj. Här har jag målat en vit remsa med grön Twinklingfärg, så det skimrar så fint i verkligheten. En rolig detalj som man inte ser här är att baksidan går nedanför den gröna bågen, alltså baksidan är lite högre än framsidan. Det gör också att det ser ut som att det mörkgröna ramar in hela kortet. "To-from" är en rub-on från Hambly som jag gnuggat på den lite slätare Bazzillbaksidan (jag tycker det är lättare med mindre struktur då jag använder gnuggisar). Sedan har jag klippt ut den och monterat den med distanskuddar. Det vita papperet är torrembossat med Cuttlebug. (Ursäkta den dåliga fotot.)

Jag valde att göra ett helt vanligt födelsedagskort med brun "Just the edge", som tillsammans med de helt underbara mönsterpapprerna från SassaFrass Lass blev ett riktigt romantiskt kort.

Materiallista
Kartong (CS) : Bazzill
Mönstrade papper: Sassafrass Lass
mönsterkant i kartong: Just the edge, Bazzill,
tiny alphas: Adornit.
blommor: Prima
knappar: S.E.I
övrigt: Band (eget), glittrade chip boards - Melissa Frances

/Monica och Theresa

Inga kommentarer: