tisdag 25 november 2008

Mer "Just the edge" från Bazzill (del 2)

Jag fortsätter min lilla inspirationsföljetong med hur du kan använda dig av "Just the edge" från Bazzill.
"Just the edge" finns i två olika set, "Just the edge I" och "Just the edge II". Varje paket innehåller 10 olika mönsterkanter, totalt 20 st. Mönsterkanterna finns i 12 olika färger och varje kant är 12" lång.

Som inspiration har jag, även den här gången, gjort ett antal olika julkort och där de mönstrade kanter finns med i olika omfattning.

Detta är ett s k tag kort (ca 14-9 cm stort) där jag lagt två olika mönsterkanter på varandra. Om du inte har zig-zagband hemma så går det lika bra med "Just the edge" ;-)


Brämet på den lille snögubben är gjord av en mönsterkant, som jag delat på längden och sedan satt ihop för att få den rätta bredden på brämet.


Till sist så följde jag upp julgranskulan från förra inlägget, men den här gången med en liten julklocka. Kanten högst upp på kortet och kanten på klockans nederkant är "Just the edge".
Hoppas att du har fått lite inspiration till dina julkort.
/Theresa

1 kommentar:

Nina sa...

Wow,vilka superläckra kort!
Nu kanske man kan ta sig samman och använda högarna av "just the edge" som bara ligger och dammar.. ;)
Tack för inspirationen!!