onsdag 5 november 2008

Inspiration - Peel off´s Del 2

Jag fortsätter att pyssla med Peel off´s. Här har jag gjort två varianter:






Peel off's är till så mycket mer än bara kortmakeri - skapa egna dekorationer till minialbum, scrapbooks med mera! Här har jag använt en silvrig trollslända som jag skurit ut innanmätet och sedan klippt ut försiktigt, så nära själva stickersen som möjligt. Det är lite pilligt, men resultaten blir kanon! Peel off´en jag använt heter 1221S






På kortet ovan använde jag svart Prismatics som bas, och använde sedan en vit Peel off (Det finns så mycket mer än vanliga silver och guld!) Därefter tog jag en skarp skalpell (Fiskars skalpell är perfekt att skära ut pilliga småsaker med) och skar ut innehållet i blomman. Resultatet blev en häftig see through effekt!
Peel off´en jag använt heter 0279V


Sofie Magnusson

Inga kommentarer: