onsdag 5 november 2008

Inspiration - Peel off´s

Peel off's är en fanstastisk men tyvärr ganska underskattad produkt. Den är billig i pris, och finns i en mängd olika varianter. Man kan göra så mycket med dem - bara man har lite fantasi! De kommande dagarna ska jag visa er lite hur man kan jobba med Peel off's.




Här har jag färglagt Peel off med svart spritpenna - den var ursprungligen i silver. Ett bra alternativ om man vill hotta upp vanliga peel-offs! Tänk bara på att pennorna måste vara alkoholbaserade, annars kladdar det bara. Ett mycket enkelt kort med Prism Metallics som bas, ett virat sidenband med rosett och rubons från Creative Imaginations. Peel off´en jag använt heter 0151S.







Även på detta kort målade jag först Peel off´en med en svart spritpenna - detta för att det blir mer markerat med svarta konturer när man sen ska färglägga. Peel off´s är perfekta för färgläggning, för man behöver inte vara speciellt stadig på hand utan man får "missa lite" utan att det kommer utanför. Monterade motivet på ett akvarellark och färglade sedan med underbara skimrande Twinkling H2O´s. Peel off´sen jag använt är en 3D-variant vilket innebär att på varje ark medföljer extra delar som man kan montera ihop för att ge motivet extra lyft och djup. På kortet ovan har jag monterat en exra vinge ovanpå för en 3D-look.
Peel off`sen jag använt heter 2031G.

Pyssla på!
Sofie Magnusson

1 kommentar:

Zarah sa...

Himmel vad SNYGGT!! Det översta är bara såååå vackert att jag får gåshud!