onsdag 5 mars 2008

Filt och papper



Kartong: Bazzill
Mönstrade papper: Hambly Studios, Creative Imaginations (Spirit - Notebook paper), American Crafts
Filt: Creative Imaginations (Spirit)
Textruta: KI Memories (Wise words)
Självhäftande bokstäver: American Crafts (Remarks)
Blomma: Heidi Swapp
Klistermärken: Cloud 9 (Be Loved - Little Big word stickers)
Fotohörn: Cuttlebug (Die 2x2 Vintage)

Jag gillar att blanda material på mina layouter. Jag använde vit Bazzill-kartong som grund på den här sidan. Hjärtat ritades på fri hand på baksidan av filten och klipptes sedan ut. Jag skar ett par pappersremsor med skärmaskinen och delade dem sedan i mindre bitar. Dessa klistrade jag sedan fast lite oregelbundet längs med hela hjärtkanten (på baksidan). Textrutan klipptes ur ett randigt papper från Creative Imaginations. Jag monterade ihop den med hjärtat och fotot för att få en bra balans mellan smått och stort. Slutligen klistrade jag fast rubriken. Det går lättare om man jobbar med en linjal som visar en rak linje.

Tips: Om rubriken ska vara jämn i högerkant, som här, är det bäst att skriva texten bakifrån och fram.

Monica Bernpaintner

Inga kommentarer: