torsdag 6 mars 2008

Inspiration - kort


Material:

Kartong: Bazzill Bling, Bazzill Smoothie
Clear stamps: Heidi Grace
Blomma: Heidi Swapp
Rub-on: Creative Imaginations (Creative Café)
Grunge board: Tim Holz
Färg: Lil Davis

Stämpeldyna: Staz On
Embossingpulver: Silver
3D-kuddar: Glue Dots
Lim: Tacky glue (Glue Dots)

Kortet gjordes först med hjälp av Fiskars skärmaskin och bigarbladet (vikningen blir snygg med det). Jag stämplade en vinge direkt på kortet med de fina stämplarna från Heidi Grace. Efter det gnuggade jag fast en rub- on i mitten på den stora blomman från Heidi Swapp. De släta Bazzillpapperena passar perfekt till att stämpla på. Jag stämplade, klippte ut varje ord för sig och ramade sedan in orden med penna. Grungeboarden målades vit och embossades sedan med silverpulver för att få en glansig yta. Efter det här monterade jag ihop allt med Tacky glue. Krumeluren fäste jag inte fast överallt för att den skulle se mer levande ut. Orden är monterade på 3D-kuddar för mer djup.

Monica Bernpaintner

Inga kommentarer: