söndag 30 mars 2008

Inspiration - Layout



Måndagar kan kännas lite trista ibland. Vad kan vara bättre än att liva upp veckan med lite scrap? Allt material från Metalimo.

Material:

Kartong - Bazzill
Mönstrade papper - Kaleidoscope Boy, My Mind's Eye
Diecuts - My Mind's Eye Kaleidoscope Boy
Självhäftande filtbokstäver - Thickers Sweater, American Crafts
Filtram - Prima
Kartongord - K & Company
Ord - Words to go, K & Company
Penna - Precision pen, American Crafts
3D-kuddar - Glue Dots

Jag ville arbeta med de härliga färgkombinationerna som My Mind's Eye-kollektionen har använt sig av här och hittade en Bazzillgrund som fick fotona att matcha. (I vanliga fall brukar jag utgå från fotona, men det här funkar också bra!) Först placerade jag ut fotografierna. Därefter skar jag till två remsor mönstrat papper. Det ena fäste jag som grund för titel och dekorationskluster. Det andra satte jag titeln "cool" på och rev av så den blev lagom lång. Efter det fäste jag titeln och de olika dekorationerna i en grupp för att få en känsla av mycket och ändå hålla layouten ganska ren. Slutligen skrev jag minnesanteckningar och datum för hand på den enfärgade kartongen. Klart!

Monica Bernpaintner

Inga kommentarer: