måndag 14 april 2008

Inspiration - Tinkering Ink



Material:

Kartong - Bazzill
Mönstrade papper - Tinkering Ink, Blur
Rub-ons - Tinkering Ink, Blur
Klistermärke, pil - Tinkering Ink, Blur
Självhäftande bokstäver - SEI
Penna - Sakura Micron
3D-kuddar - Glue Dots

Tinkering Inks olika serier är väldigt olika varandra. Här valde jag att arbeta med material från Blurserien. Fördelen med att arbeta med färdigkoordinerat material är att man inte behöver tänka så mycket! Jag började med att bestämma format (12x6) och fick lägga till en liten svart kant eftersom jag tydligen hade skurit bort en centimeter på det orangea papperet. Efter det klippte jag ut kråkan och blomman från ett av de mönstrade papperena. Kråkan sattes dit med 3D-kuddar och gnuggisarna sattes på plats med en glasspinne. Jag avslutade med att skära vita remsor papper där jag skrev lite text för minnets skull.

Monica Bernpaintner

Inga kommentarer: