tisdag 15 april 2008

Inspiration - Layout



Material:

Kartong - Bazzill
Mönstrade papper - Tinkering Ink, Provincial Fare
Klistermärkenl - Tinkering Ink, Provincial Fare
Självhäftande bokstäver - American Crafts Thickers
Pennor - Sakura Soufflé, Sakura Micron
Blommor - Prima Marketing
Fluid Chalk - ColorBox, Blossom Pastels

Här ser ni hur det kan bli om man scrappar med Tinkering Inks lila-vita serie Provincial Fare. Den här serien andas fransk lantlig stil och lavendel... Jättefräscht! Här har jag utgått från enfärgad kartong i en färg som bryter av lite, men ändå matchar. Fotomattan är "misshandlad" med en Edge Distresser från Heidi Swapp. Samma effekt kan man få med hjälp av en vass sax, men då är det viktigt att hålla reda på var man har sina fingrar! :-) Över hela sidan har jag lagt en remsa klippt ur ett av de mönstrade papperena. Där har jag också satt en textruta och ett kärleksklistermärke samt en klistermärkesbård. Både fotomatta och bård har fått sig en omgång av några olika fluid chalk-dynor. Texten fick jag dela av eftersom inte hela kunde få plats på en rad utan att det såg fånigt ut. I vanliga fall är det jätteviktigt för mig att inte bara avstava ord utan bindestreck, men här kändes det okej att bara göra en krumelur istället. En hel hög vackra Primablommor fick bli en evighetsbukett. Jag ritade också några egna blad och limmade dit. Jag avslutade genom att sätta ett Love-klistermärke på textrutan och piffa upp den lite med en ritad bård.

Monica Bernpaintner

1 kommentar:

Lene sa...

Jag har tittat runt i din blogg. Hittar mycket inspiration här!
Just denna är ju så underbar!
/Lene