fredag 16 maj 2008

Inspiration-Alter

Fick ett härligt paket fullt med olika dekorationer från bla. mina favorit tillverkare, American Craft och K&CO, detta satte fart på skaparlusten direkt.
Alter projekt är inte min starka sida men när jag väl kommer igång tycker jag att det är så kul!
Den här gången blev det en "shadow Box" ungefär som ett tittskåp, själva basen är en tom box som det legat chipbordfigurer i innan.
Jag började med att sätta i ett kort på min dotter i boxen och dekorerade sedan locket.Några närbilder
Det är underbart kul att få leka loss med alla möjliga dekorationer och fjärilarna från K&CO är redan från början dubbla så att dom ger en härlig 3-d effekt. Primablommor är något jag ofta använder på mina projekt och så även här, grungeborden från Tim holtz har jag inte använt så mycket innan men dom är otroligt lätta att jobba med, och här har jag bara färgat in dom med en vanlig svart stämpeldyna fäst dom med glue dots och dekorerat med en pärla.

Material Lista
Blommor-Prima Marketing
Box-prima Marketing
Foam dekorationer-American Crafts
Fjärilar och Bling från K&CO
Grungebord-Tim Holtz
Border sticker-Heidi Grace
Bokstäver-doodlebug

{Malin Dahlström}

Inga kommentarer: