tisdag 27 maj 2008

Inspiration - American Craft

Kort - Thanks so much

Materiallista:
(storlek: 15x12cm)
Kartong - Bazzil
Mönstrade papper - DaisyD´s
Blommor, fågel, blad stickers - American Craft
rub on - American Craft
band - hobby affär
citat - sticker - hobby affär
fluid chalk - Creme Brown
pärla (halv) - hobby affär


Det här kortet gick fort att göra! Och det är ofta en utmaning för mig, för jag sitter vanligtvis alldeles för länge och flyttar om, byter, ändrar dekorationer och pappersplacering. Men dessa dekorationer i filt från American Craft hade t o m knapparna färdigisydda - det var himla lyxigt!

På det här kortet har jag sytt fast de mönstrade papprerna och även sytt fast det lilla rick-rack bandet för att få en vågad nederkant. Jag har sandpapprat papperskanterna och chalkat med Creme Brown. Sedan var det bara att klistra dit citat och dekorationerna och gnugga fast texten "thanks so much". Och till sist klistrade jag fast en liten pärla för att den lilla filtfågeln skulle få ett öga.

Hoppas detta inspirerar dig till, att i farten göra ett kort till en vän!

//Theresa Eriksson

Inga kommentarer: