onsdag 14 maj 2008

Inspiration - kort

Malins snabbscrap inspirerade mig när jag behövde scrappa två kort lite snabbt.



Material:

Cardstock - Bazzill
Journalingpapper - Creative Imaginations och K & Company
Kartongdekorationer - Fiskars Kimberly Poloson
Rub Ons - Fiskars Kimberly Poloson
Band - Crate Paper
Fluid Chalk - Colorbox Creamy Brown och Dark Brown
Blommor - Prima

Jag skar till två kortbaser ur ett kartongark i storleken 30,5x30,5 cm. Därefter behandlade jag de två dekorationspapperena med lite fluid chalk för att rugga till utseendet lite. Kartongdekorationerna är självhäftande, så de förberedde jag innan de skulle sättas fast. Jag gnuggade fast pojkarnas namn och behandlade dekorationerna med lite fluid chalk till. Den gröna bakgrundsblomman (istället för blad) sattes också fast innan jag fäste fast hela grejen på baspapperet. Slutligen monterade jag fast ett par blommor till. Snabbt!

Monica Bernpaintner

Inga kommentarer: