torsdag 1 maj 2008

Kort Inspiration

Du är mitt hjärtas fjäril
Materiallista:
Kartong - Bazzil
Mönstrade papper - Tinkering Ink
Bling (ringarna) - Heidi Swapp
Sammets band - sybehörsaffär
Liten pappersspets - Creative Imagination
Fjärilar - Maria K Klip

Font - Times New Roman
glue dots
3-D kuddar
dubbelhäftande tejp
söm på symaskin
Storlek: 9,5 x 15 cm

På det här första kortet har jag valt ett utav Tinkeringings enfärgade papper - en helt underbart ljusrosa färg. Den rosa färgen passade perfekt till det mönstrade svart-vita pappret. Jag har delat några av bling-cirklarna, för att man skulle få intrycket av att cirklarna var den del av mönsterpappret.
Sammetsbandet är hallonrosa och lagt omlott kring kortet och texten har jag skrivit ut på skrivare.

Tänker på dig.

Materiallista:
Kartong - Bazzil
Mönstrade papper - Tinkering Ink
randigt papper - Secenic Route
Bokstäver - Tinkering Ink
Band, spets - sybehörsaffär
Blommor - Prima
Bling - Heidi Swapp
knappar - S.E.I.
Font - Times New Roman

glue dots
3-D kuddar
dubbelhäftande tejp
söm på symaskin
Storlek: 13x15 cm

På det andra kortet har jag blandat några av de mer mönstrade papprerna från Tinkering Ink och jag brutit av det med ett enklare randigt papper. Bokstäverna var enkla att jobba med och gick lätt att plocka ur arket. Knapparna är fastsydda i blomman och sedan har jag klistrat dit blomman.
Jag tycker att det ett bra sätt att bryta av papper och dekorationer med symaskinssömmar och det ger också en liten "gammaldags/använd" känsla åt kortet (jag har dessutom filat på bokstävernas kanter för att det intrycket ska förstärkas).
Även här har jag skrivit ut texten "på dig" på skrivare.
Theresa Eriksson

Inga kommentarer: