lördag 3 maj 2008

Inspiration - Kort

Precis som Malin har jag också fått massor av trevligt material från Fiskars hem i brevlådan. Det första jag gjorde var ett kort och resultatet blev detta...



Mönsterpappret är egentligen ett blad från en läcker Lisebergsbroschyr som jag råkade spana in på Landvetters flygplats och naturligtvis inte kunde låta bli att ta med mig hem. Säkert inte syrafritt papper, men såhär på ett kort känns det helt ok för mig att använda lite mer "farligt" ;-) material. Annars är det inte så mycket konstigheter. Lite edgescraper i kanten på mönsterpappret och 3d kuddar under chipboardfigurerna för att få dem att "poppa ut" lite mer, annars är det bara vanligt hederligt klipp och klistra.

Material:
Cardstock - Bazzil 
Mönterpapper - Lisebergsbroschyr om Evert Taube :-)
Chipboardswirl och "pil" - Kimberly Poloson chipboardshapes för Fiskars
Chipboardbokstäver - Heidi Swapp "Center of attention"
Övrigt - fluid chalk, bomullsband


Evelina Ahlgren

Inga kommentarer: