torsdag 15 maj 2008

Inspiration - K and Company Diecut (1)

You got the spirit
Materiallista:
Kartong - Bazzil
Mönstrade papper - Scenic Route
Chip board - Making Memories
Die cut Fjäril - K&Company (Brenda Walton)
Die cut ord - K&Company (Brenda Walton)
Die cut liten blomma - K&Company (Brenda Walton)
Bling - Heidi Swapp

Fluid chalk - Creamy brown
Font - Book Antigua
glue dots
3-D kuddar
dubbelhäftande tejp
söm på symaskin

Storlek: 10 x 10,5 cm

På det här kortet har jag använt mig av K&Companies nya die cuts. Boxen var fullmatad med ord, blommor, fjärilar, fåglar, blad, små swirlar - allt i olika storlekar och minst två utav varje. M a o en riktigt användbar låda!
Dessa die cut passar ju naturligtvis bra till K&Companies egna papper, men jag måste säga att jag giller det extra mycket när de även går enkelt att matcha dem mot andra papper från andra leverantörer.

Jag har vänt på en Making Memory chipboard för att få kartong sidan upp och den har jag sedan sprayat med shimmering mist.
För att få det att se lite använt ut, har jag den här gången ruffat till kanterna och jag har sytt med en söm runt det övre pappret (detta gjorde jag innan jag klistrade på det för att ej få sömmen på insidan).

Theresa Eriksson

Inga kommentarer: