söndag 25 maj 2008

Inspiration Morsdagskort-Prima



Hoppas alla mamamor får en bra mors dag, här kommer ett kort dagen till ära.
Blir så superinspirerad av Tettes underbara stil å alla fantastiska kort hon gör!
Så här kommer mitt första "shabby-Chic" kort.
Jag har använt mig av prima produkter som ofta passar in i den lite slitna stilen.
Jag har skrapat papprena med en edge scraper och sedan rivit lite på dom och färgat in dom med en stämpeldyna.
Fjärilen är först stämplad med svart på pappret sedan stämplad en gång till på ett annat papper, embossad och urklippt, sedan satte jag den över den första stämpeln med 3 d kuddar.
Sedan drog jag med en clear stämpeldyna på kanterna och hällde på ett embossing pulverför att få lite mer "skitig glitter känsla". Några Primablommor och Grungebord hängen(också infärgade med stämpeldyna) avslutar det hela. Så nu är det bara att hoppas att mamman också tycker om kortet!

Några närbilder.


Önskar alla mammor en underbar dag!



Material Lista
Papper-Prima Marketing
Anteckningsblad-eget
Blommor-Prima Marketing
Grungebord.Tim Holtz
Edge scraper-Heidi Swapp
Glue Dots
Fjärilstämpel
Embossingpulver
Stämpeldynor brun Svart Clear

{Malin Dahlström}

Inga kommentarer: