lördag 17 maj 2008

Inspiration - K and Company Diecut (2)

you´re invited

Materiallista:
Kartong - Bazzil
Mönstrat papper - My Minds Eye
die cut "relax" - K & Company (Brenda Walton)
rub ons - American Craft
kartong kant (card stock edges) - Bazzil
blommor - Dream Design
knappar - S.E.I.
snöre - hobbyaffär

Fluid chalk - Maroon
dubbelhäftande tejp
söm på symaskin

Storlek: 15x 11 cm

Jag gillar verkligen variationen i denna låda med die cuts!
Här kommer nu kort nr 2 med die cuts från K&Company. Det här kortet har jag inte dekorerat lika mycket, då jag lät den snirkliga formen på die cuten och det mönstrade pappret tala för sig. Åter igen väljer jag att göra kortet med ett annat papper än K&Companies egna - just bara för att visa hur enkelt det var att blanda med andra leverantörers mönster.

Jag har klippt ut nederkanten på kortet efter formen på die cut:en, chalkat kanterna, fångat upp en utav färgerna i det mönstrade pappret med den röda vågade kanten upptill och de röda blommorna.
Jag har sytt med sick-sack, för att få ett lite "shabby" känsla på kortet och knutit snöret runt kortet för att förstärka den känslan.

Theresa Eriksson

PS Här kan du se inspirations kort nr 1 med die cuts från K & Company - Brenda Walton DS

Inga kommentarer: