torsdag 22 maj 2008

K and Company diecuts (3) och American Crafts rub-ons

Thank you

Materiallista:
tag - hobby affär
mönstrat papper - My Minds Eye
anteckningspapper - ScenicRoute
stämpel träd - Ocotober Stamps
die cut "blommorna" - K&Company (Brenda Walton)
die cut fågel - K&Company (Brenda Walton)
die cut fjäril - K&Company (Brenda Walton)
rub-on "thank you" - American craft
spets - Prima
snöre, rutigt band, knapp, filt - hobby affär
Font till text "tweet" - Times New Roman

Här kommer det sista inspirations alstret kring die-cut boxen från K&Company (Brenda Walton). Som ni har sett på korten (som finns publicerat här och här) så tycker jag att denna låda är alldeles fantastisk.

Den här tagen är gjord på en bas-tag från en hobbyaffär och sedan har jag klistrat på ett mönstrat papper. Jag har pillat av den lilla förstärkningen, som fanns på bastaggen runt fästhålet och klistrat tillbaka den ovan det mönstrade pappret. Jag har formklippt filt under anteckningspapptret och därefter stämplat trädstammen och klistrat dit alla die-cuts från K&Company lådan. Det är blommorna, fjärilen och fågeln.

För att få den har lite "shabby" känslan (som jag gillar), har jag den här gången skrynklat blommorna och fågeln och sedan har jag chalkat ganska mycket på alla kanterna. Åter igen har jag förstärkt denna känsla med snöret.

Ha en bra dag

Materiallista:
tag - hobby affär
anteckningspapper - ScenicRoute
rub-on "thank you" - American craft Spring Summer
bling - Heidi Swapp
rutigt band, filt - hobby affär
Font till text "Ha en bra dag" - Times New Roman


Jag gillar verkligen filt och jag gillar min mönstersax! Här har jag klätt baksidan av bas-taggen med filt och sytt fast den m h a symaskinen. Blommorna och fågeln och texterna "beautiful spring" ingår i American Crafts rub-on bok "Spring & Summer". Den är fylld med härliga blommor och texter och väldigt enkla att gnugga fast. "Molnen" har jag punchat ut från ett blått/vitt prickigt papper och sedan har jag klistrat dit lite bling för att få lite extra liv.
Den lilla tagen har jag klippt ut på fri hand och texten har jag skrivit ut på skrivare och klistrat dit.

Och som sagt, "Ha en bra dag"!

//Theresa Eriksson

4 kommentarer:

Zarah sa...

Jisses...!! *stirrar på* SÅÅÅ snyggt!!

Evelina sa...

Tette, jag börjar nästan lipa! Hur kan du göra så här snyggt, snyggare, snyggast, gång, på gång, på gång, på gång??... Njuter!!!!

Anonym sa...

Tack for intiresnuyu iformatsiyu

Anonym sa...

vab банк
vab банк
[url=http://globalist.org.ua/?p=19244]vab банк[/url]
http://globalist.org.ua/?p=19244 - vab банк